Martin Aranburu. Parlamentaria.  Datozen urteetan, edozein gizartetako hezkuntzak
  gutxiengoen integrazioa izango du erronka nagusienetarikoa. Herrialde bakoitzean
  administrazioek beren hezkuntza sistemak antolatzeko darabilzkiten hainbat eredu
  alde batera utziz, denek aurreikusi beharko dituzte ekidingaitzak diren arazoen
  soluziobideak: etorkinen kulturaren errespetua, herrialde hartzailearen kulturan
  integrazioa, «ghetto»en formazioaren aurkako borroka, eta euskaldunak
  izanik, zer esanik ez, zenbait herrialde hartzailek dugun hizkuntza gutxituen
  mantenua.
Erronka handiak izanik ere, arazo horien isla
  geroz eta nabarmenagoa da egunez egun, esaterako, azkenaldian Espainiako Estatuan
  gutxiengo erlijioso mu- sulmanek islama irakaskuntza publikoan txertatua izan
  dadin eginiko aldarrikapena. Zein dira, ordea, Europako beste estatu batzuek
  arazo honi aurre egiteko harturiko neurriak? Alemania, Portugal eta Erresuma
  Batua aztertuko ditut.
Alemanian, lehen eta bigarren hezkuntzan derrigorrezkoa
  da erlijioaren irakaskuntza. Halere, gurasoek edo hamalau urte beterik dituzten
  gazteek erlijio klaseen ordez etika klaseak izatea aukeratu dezakete. Islama,
  zenbait landerretako hezkuntza sisteman irakasten den turkiera ikastaroan da
  aztergai eta beste zenbait landerretan (Westfalia kasu) aukeran dute hizkuntza
  alemana.
Erresuma Batuan, hezkuntza publikoa beharturik
  dago hamasei urte bete arte erlijioa irakastera, gurasoen edo gazteen borondatea
  aintzat hartu gabe. Izan ere, Erresuma Batuko erlijio klaseak ez dira bertan
  nagusi den erlijiora mugatzen, kristautasunaz gain, beste hainbat sinesmen motaren
  izaera ere aztertu egiten baita, erlijioaren azterketaren kutsu konfesionala
  gutxituz eta izaera akademikoa handituz alegia. Hezkuntza publikoak badu nabardura
  aipagarri bat: zenbait eskola publikok (25.000tik 7.000 hain zuzen) irakaskuntza
  erlijiosoa dute helburu, fede eskolak dira deituak eta anitza da beren osaera:
  kristauak, judutarrak, musulmanak…
Portugalek nahiko sistema bitxia du. Erlijio
  klaseak aukerazkoak eta beti ordutegiko azkenak dira. Eliza agintariek diskriminaziotzat
  jotzen dute egoera hau eta beronen aldaketa bat eskatu diete gobernu arduradunei.
Erlijioa ez da gaur egun urteetan izan den gizarte
  balore determinatzailea. Gure inguruko gizarteetan laizismoa hezkuntza sistema
  gehienen ezaugarri bilakatzen ari da pixkanaka, hain zuzen, elkartasun, justizia
  eta berdintasun baloreetan sakonduko duen gizarte batek ez baitu erlijioak irakatsitako
  baloreen ezinbesteko beharrik. Mundu mailan gertatzen diren hainbat fenomeno
  ulergarriak izan daitezen erlijio garantzitsuenen ulermena nahi- taezkoa bada
  ere, erlijioaren baloreetan haztea bestelako kontua da. Gurasoen hautua izanik,
  gurasoek garrantzitsutzat jotzen duten hezkuntza arlo hori asetzeko aukera izan
  behar dute (komunitate erlijiosoetan, parrokietan, sinagogetan…), baina ez
  hezkuntza eredu bat derrigorrez inposatuz. Hezkuntzak laizismorantz jo behar
  du, ez alderantziz. *
Jatorria:  Eusko Alkartasuna
 
					
 
						 
                                         	 
                                         	 
					


